sâmbătă, 6 februarie 2010

Tort de Mere Maria














Ingrediente:
1 kg de mere
50 gr de unt
100 gr de zahar
50-70 gr de nuca pisata
dulceata de visine, de caise, de coji de pepene verde, miere, scortisoara,


Pt. Pandispan:
4 oua
100 ml apa rece
250 gr de zahar
200 gr de faina
rom, vanilie, coaja de lamaie

Mode de preparare:

Se pregateste o cratita care se unge cu unt, peste care se va pune zaharul tos, merele se curata de coaja si li se scoate miezul. Se pun in cratita deja pregatita dupa cum urmeaza, merele se vor umple cu diverse dulceturi, eu am pus cate o lingurita de dulceata de visine, de caise si de coji de pepene, am presarat scortisoara, am pus un pic de miere dupa care am presarat nuca pisata. Am presarat si cateva coacaze, dupa care am dat la cuptor cratita. Se da la foc potrivit.

Separat trecem la pregatirea pandispanului dupa cum urmeaza:

punem in robotul de bucatarie cele 4 albusuri cu 100 ml de apa rece, le batem spuma, dupa care adaugam zaharul prin capacul robotului, acesta nu se va opri din amestecare, se adauga treptat si galbenusurile si faina. Verificam daca zaharul din cratita de la cuptor s-a caramelizat si daca merele s-au inmuiat numai dupa aceea putem pune compozitia de pandispan.

Dupa ce se pune compozitia de pandispan, focul aragazului se va da mare, pentru a putea creste acesta si de a fi patruns bine.

Pentru a evita sa curga din cratita si de a se face fum este indicat sa punem o tava in care am pus putina apa. A se evita deschiderea usii aragazului in prima jumatate de ora.

Se poate verifica din cand in cand si daca constatam ca este facut se inchide focul aragazului si se mai lasa 10 minute in cuptor, dupa care se ia un cutit si se desprinde de pe marginile cratitei si se va incerca rasturnarea pe un platou cu mare atentie. Se va decora cu frisca, cu kiwi, cu topping de ciocolata si zmeura ca in imaginile alaturate.

Complexitate medie, timp de pregatire 1 ½ ore.

Pofta Buna

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu