luni, 23 august 2010

Consider ca gatesc dintotdeauna


Sa ne cunoastem deci: numele meu este Nicoleta Mariana Sandulache (poza: dreapta, jos), m-am nascut in data de 15.09.1963 in Bucuresti, zodia Fecioara, sunt divortata, iar familia mea se compune din: fiica mea Alexandra, studenta anul II la Facultatea Romano-Americana, Sectia Relatii Economice Internationale, matusa mea Victoria si nu in ultimul rand pisoiul nostru Jimmy Chow, cel mai jucaus membru al familiei pe care cu totii il indragim.

Sunt o persoana vesela, sociabila cred ca am prietenii in aproape toate orasele Romaniei si in strainatate, in Costa Rica, Marea Britanie, Norvegia, Germania si Italia, sunt gata oricand sa sar in ajutor pentru o cauza umanitara, fiind un om pe care te poti baza la greu, fara sa dezamagesc sau sa astept ceva in schimb.



Cand ati inceput sa gatiti? Ce v-a determinat? Cine a v-a fost profesor?

Consider ca gatesc dintotdeauna, dar cu mare pasiune de trei ani din 2007, cand mi-am sarbatorit ziua onomastica la serviciu alaturi de dragi mei colegi. Atunci a fost acel ”boom”, fiind profund impresionata de aprecierile colegilor mei care au fost delectati de preparatele mele iar papilele lor gustative au fost in al noualea cer, recomandandu-mi sa-mi deschid o firma de catering. Dupa aceasta provocare, si cand am vazut ca produsele mele au fost apreciate, mi-am dorit sa invat mai mult, sa progresez, sa cunosc, drept pentru care, dupa orele de program am urmat un curs de bucatari timp de sase luni, atat teorie, cat si practica, si aici as dori sa multumesc doamnei profesoare Silion cat si bunei mele prietene de la care am invatat numeroase lucruri, am preluat secrete, sfaturi si am mai furat diverse trucuri care cu siguranta imi sunt deja utile, doamna Eugenia Molea de la restaurantul “Don Taco”, o persoana deosebita care cu rabdare si pricepere te invata ca bucataria este o arta.




Pentru cine gatiti? Va ajuta persoanele dragi cand preagatiti mancarea sau lucrati fara ,,ucenici"?
Gatesc cu mult drag pentru familie, colegi, prieteni si cunostintele mele, din pacate fiica mea nu imi impartaseste pasiunea, nu are inclinatii in acest domeniu, consultantul meu de specialitate fiind matusa mea Victoria cum un vechi proverb romanesc spune: ”Daca nu ai batrani sa-i cumperi”. Ea este cel mai mare critic al meu.



Ce ati dori sa realizati? Spuneti-ne visul dumneavoastra?

In viitorul mai indepartat imi doresc sa am puterea financiara sa imi pot deschide o pensiune turistica in Romania sau strainatate care sa se bazeze pe bucataria romaneasca traditionala, sa se serveasca bauturi 100% naturale, o pensiune unde sa primeze autenticul si sa nu existe kitch, ambientul sa fie propice zonei, sa fie o impletire cu obiceiurile si traditiile zonei geografice respective in care sa ne putem intampina turistii romani sau straini cu binecunoscuta veselie romaneasca si sa fim capabili sa le prezentam zona geografica impreuna cu obiectivele turistice importante.



Care este mancare din copilarie de care va aduceti aminte cu drag? O preparati si dumneavoastra acum?


Tocanita de pui cu ceapa multa si cartofi, un adevarat festin cu mamaliguta aburinda langa, deja imi “lasa cu apa”. Numai mama stia sa o pregateasca asa de minunat. Binenteles ca si eu o prepar si imi aduc aminte de toate sfaturile mamei cu mare drag.



Cu ce va ocupati? Dincolo de viata profesionala, care sunt hobby-urile dumneavoastra, ce va place sa faceti in timpul liber?


De mai bine de zece ani lucrez in cadrul unei institutii bancare din Bucuresti de care sunt foarte mandra, iar colectivul este format din oameni de calitate deosebita pe care te poti baza la greu si care sunt alaturi de tine in momentele grele ale vietii ajutandu-te neconditionat.

Hobby-uri: in afara de gastronomie, arta fotografica, excursii, vizitarea muzeelor, istoria, geografia si atletismul, am fost fan Gabriela Szabo, urmaresc cu placere emisiunile gastronomice de la Euforia, sunt fan al emisiunilor “Indrazneste si gateste” ale lui June Tanaka, care dintr-o persoana care nu stie sa faca nimic in bucatarie, un “antitalent”, in cateva saptamani ajungi foarte bine pregatit.

Imi place sa particip la diferitele festivaluri organizate, la Bucharest Food Festival sau la Festivalul de Gatit in Aer liber ca un simplu vizitator. In timpul liber, putin de altfel, as dori sa particip si sa scriu despre diversele festivaluri traditionale, precum si sa urmez cursuri de gatit. Din pacate, paleta este foarte redusa deoarece acestea nu se organizeaza si dupa programul de serviciu. Doresc sa invat de la cei mai buni in domeniu, si acest lucru este aproape imposibil, sunt multe trucuri pe care noi nu le cunoastem acasa, chiar daca suntem bune gospodine. Nu orice buna gospodina care gateste minunat se poate descurca in bucataria unui restaurant adevarat. De asemenea, imi doresc foarte mult sa particip la workshop-urile organizate de Jurnalul de Bucatarie sub indrumarea doamnei Simona Lazar dar nu pot ajunge.



Unde preferati sa mergeti in concediu si de ce tomai acolo?


Asa cum v-am mai spus imi place sa socializez foarte mult si de aceea am si atatia prieteni, prietena mea cea mai buna se numeste Siang Prat Gomez si este tocmai din celalalt colt al lumi, din Costa Rica, ea a vizitat Romania de trei ori cand, atat eu, cat si Alexandra, fiica mea, i-am fost ghizi, prezentandu-i aproape toata Romania, am fost si sunt mandra de tara mea iar Siang, credeti-ma, cunoaste acum Romania mai bine decat multi romani. I-am prezentat cele mai reprezentative zone turistice, monumentele recunoscute ca patrimoniu Unesco, si am cazat-o in pensiunile turistice din zona muntilor Apuseni sa vada ce inseamna preparatele specifice zonei, bautura traditionala, obiceiurile si traditiile fiecarei zone geografice in parte.

In 2008 cand a fost in Romania, eu si Alexandra am sarbatorit-o pe Siang impreuna cu revista “Practic in Bucatarie”, adevarati prieteni care au indragit-o imediat si am vazut dintr-o data ca barierele lingvistice disparusera, descoperind chiar multe asemanari intre gastronomia romaneasca si cea costaricana. In 2010, dupa un mare efort financiar, imi voi petrece concediul in aceasta minunata tara inconjurata din trei parti de ape, oceanul Pacific, oceanul Atlantic si Marea Caraibilor. Promit sa vin cu multe retete traditionale, sa va povestesc despre felul lor de viata si binenteles, voi face numeroase fotografii pe care le voi imparti cu voi, prietenii mei de pe gustos.ro. Sora lui Siang, Georgina Prat Carballo este o foarte buna gospodina care face niste retete minunate pe care sper sa le fur si eu. De la ea am invatat reteta Trunchi de copac. Siang mi-a facut deja o surpriza, aranjand ca in perioada cand voi fi in Costa Rica sa particip la o emisiune binecunoscuta la ei in tara, “Viviana en tu coccina” o emisiune gastronomica, unde voi cunoaste oameni deosebiti, in special pe Viviana, a carei bunica a creat acest show TV cu mai bine de 40 de ani in urma, eu urmand sa ii uimesc cu cateva retete romanesti. Aici astept sfaturi de la voi gustoaselor. Trebuie sa fie ceva repede de facut si foarte bun, nu sarmale, deoarece nu am timp sa le pregatesc.



Pentru a deveni un bucatar bun, trebuie sa fi experimentat mult, ce amintire amuzanta aveti din bucatarie?


Trebuie sa o iei de jos, sa intelegi tot mecanismul care nu este usor, in fiecare etapa trebuie sa muncesti mult si sa asculti sfaturile mentorului tau, sa exersezi, sa citesti literatura de specialitate, sa furi de la profesorul tau fara a fii prea insistent, sa improvizezi si sa cunosti noile tehnici in domeniu. Amintiri amuzante? Vesnicele clatite care evident reusesc sa le fac cand vor ele, incerc ca totul sa fie perfect dar mai exista si mici rateuri, “Numai cine nu munceste nu greseste” dar trebuie sa fii atent sa nu se repete, “ Inveti din greseli” fara a repeta micul incident.



Care este reteta dumneavoastra preferata? De unde o stiti si cat de des o pregatiti? Ne povestiti si noua cum se face?

Rulourile de pui, care sunt atasate in diferite forme cu legume cu ciuperci cu sunca, mi se pare reteta ideala, se pregatesc repede si sunt foarte bune si consistente (Rulouri din piept de pui cu legume, Rulouri din piept de pui ciuperci, Rulouri de pui invelite in bacon cu garnitura de fasole verde, Rulouri de pui cu banane, Piept de pui umplut, Rulouri din piept de pui cu cartofi natur si varza caramelizata). Carnea de pui si pestele sunt ideale pentru cei care au deja colesterolul ridicat. Binenteles, retetele de salate sunt preferatele mele.



Care sunt ustensilele cele mai de pret din bucataria dumneavoastra?

Alexandra mi-a cumparat de ziua mea “scule de bucatarie profesionale”, niste cutite superbe pe care nici acum nu stiu la ce folosesc toate, precum si aparate de curatat morcovi, castraveti si alte legume.



Sunteti in pana de idei, de unde va inspirati pentru a face o mancare noua? Respectati reteta sau incercati sa o modificati dupa gustul dumneavoastra?



Eu sunt foarte inventiva si nu prea sunt in pana de idei dar, presupunand ca as fi, trebuie sa gasesc ceva interesant o carte a lui Radu Anton Roman sau vreo reteta fantastica in Dictatura Gastronomica sau in Jurnalul de Bucatarie. Daca nu, evident in Gustos-ul nostru drag, care este cea mai buna sursa de inspiratie, exact cum spunea Dan Chisu intai mancam cu ochii si de abia dupa gustam. Sunt asa de interesante ideile incat ma minunez cand le citesc, sunt foarte multe Gustoase sau Gustosi care ne dau niste retete fantastice cu fotografii pe masura si, evident ca si eu am preferati mei: Valentina Ionita, Cely, Doina, Sidy, Burdulea Elena, Flory de piatra, Dicarmencita, Mirey, Epurashha Roberta, Mariana Scarlat, Mac Myra, Silvia Varadi, Silvioara, Tradaro, Samoila Tudoderel, Maria Vekas, Maria Lupean, Maria Motosca, Niko Stan, Lucica Mihaila. Poate am uitat pe cineva, dar daca am facut-o, imi pare rau si nu a fost cu intentie.




Ce sfaturi ati putea da incepatorilor in bucatarie?


Ce v-ar fi placut sa vi se spuna dumneavoastra cand invatati sa gatiti?Sa aiba rabdare, sa nu se supere daca li se face observatie, sa fure meserie. Eu de exemplu, imi doresc sa urmez un curs organizat the THR (Tourism, Hotel & Restaurant) curs prezentat de doamna maestru in arta culinara Maria Ginghina, unde doresc sa fiu ca un “burete” sa absorb toate informatiile, sfaturile si sugestiile.



Unde preferati sa faceti cumparaturile, in piata, la magazinul din apropiere sau la un hipermarket?


Din piata cumpar produsele proaspete, din Hiper-market cumpar diverse paste si sosuri (Sun Dried Tomato Pesto) dar si de la magazinul din colt, doamnele si domnisoarele care servesc sunt deosebit de amabile si te face sa cumperi cate ceva de fiecare data.

Daca cineva mi-ar fi spus acum trei ani ca eu, Nicoleta Sandulache voi publica retete, voi aparea in reviste, ca voi castiga concursuri pe Gustos.ro, sau ca voi avea un blog al meu si voi participa la cel mai tare Festival Gastronomic al Blogurilor Gustoase unde m-am clasat pe un onorabil loc 26, participand cu cei mai buni din domeniu de la care avem de invat, nu as fi crezut (imi scot palaria in fata blog-ului Teo’s Kitchen) le-as fi spus, “cred ca glumiti, imposibil nu este vorba de mine”.

Prin perseverenta, uite ca am reusit. Sincer, am muncit mult, am pierdut mult timp, dar a meritat, asa ca de cand mi-a aparut prima reteta publicata tot de prietenii mei de la “Practic in Bucatarie” in Ianuarie 2008, m-am zbatut mai mult si a meritat, astfel din octombrie 2008 sunt membru al Gustos.ro si impart retete cu voi dragii mei prieteni si prietene. Sincer, mi-ar placea sa particip activ la organizarea festivalelor Antrec sa iau pulsul acolo pe loc la tot ce este minunat sau sa scriu despre aceste festivaluri in revistele de specialitate. Poate nu realizam de fiecare data, dar Romania, acest colt de rai al Estului Europei, are un potential turistic remarcabil,depinde numai de noi sa stim sa ne vindem produsul.

In fotografie sunt o parte din prietenii mei: Cristina Dragus, Alex Titu, Carmen Srefanescu, Radu Mudura, Florentina Croitoru si fiica ei Ancuta, in picioare in spate este fiica mea Alezandra si prietenul ei Ciprian Titu, iar ultimele dar nu cele din urma Anca Mudura si subsemnata(in gri).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu